Gina Irimia, director Libra Internet Bank: Prioritatea noastra este sa contribuim la consolidarea birourilor de mediere

sigla libraGina Irimia, director Libra Internet Bank: Prioritatea noastra este sa contribuim la consolidarea birourilor de mediere. Libra Internet Bank este prima institutie bancara din Romania care a lansat produse dedicate mediatorilor.Gina Irimia, director – Divizia Professionals & Retail Libra Internet Bank, a acordat, in exclusivitate, un interviu publicatiei MediereNet in care vorbeste despre produsele bancare destinate mediatorilor, care sunt acestea si care sunt conditiile cerute pentru accesarea lor.

MediereNet:    Sunteti prima banca din Romania care ofera produse bancare pentru mediatori?
Gina Irimia: Intr-adevar, Libra Internet Bank a fost prima institutie bancara din Romania care a lansat produse dedicate mediatorilor, ele au fost aprobate in decembrie 2012. Ne plac premierele. Libra a inceput cu primele produse bancare din Romania adresate medicilor in 2004, apoi treptat pentru multe alte profesii, ajungand in 2007 sa fim recunoscuti ca „banca profesiilor liberale”, iar azi ca „banca Internetului”. Inovatia este felul nostru de a fi. Pentru birourile de mediere, initiativa Libra a venit in momentul in care devenise iminenta modificarea legislatiei in sensul includerii sedintei de informare cu privire la alternativa medierii inaintea proceselor civile. Activitatea birourilor de mediatori avea sa creasca brusc, fara ca resursele mediatorilor sa fie neaparat pregatite pentru a face fata volumului. Si cum istoria romaneasca a mediatorilor nu insumeaza deocamdata foarte multi ani, am preferat sa fim alaturi de ei inca din aceasta etapa, cand le e destul de greu.

MediereNet: Care sunt aceste produse si ce conditii trebuie sa indeplineasca un mediator pentru a avea acces la produsele Libra Internet Bank?
Gina Irimia: Cand incepem un proiect bancar dedicat unei profesii, echipa Libra Internet Bank studiaza particularitatile domeniului respectiv, originile si metodologia lui, neajunsurile cu care se confrunta profesionistii respectivi. Asa reusim sa le raspundem intr-un mod cu adevarat util si adaptat, in locul produselor bancare standard. Produsele bancare Confucius, denumite astfel dupa inteleptul antic chinez care a pledat inca din Antichitate pentru cooperare si spiritul medierii, cuprind o varietate de optiuni atat de economisire, cat si de creditare si de carduri.

Un beneficiu pe care Libra Internet Bank il ofera clientilor in baza apartenentei lor la profesia de mediatori este bonusul de 0.25% la dobanzile standard pentru depozitele CONFUCIUS constituite de birourile de mediatori si mediatorii ca persoane fizice. Atractiv este si faptul ca membrii familiilor mediatorilor primesc acelasi bonus daca isi constituie depozite la Libra Internet Bank. Suma minima pentru contul de depozit este de 100 RON, respectiv de 50 EUR.

Pentru birourile de mediatori care isi incep activitatea sau care doresc sa isi dezvolte afacerea in acest domeniu, creditul CONFUCIUS de la Libra Internet Bank poate rezolva problema finantarii, fie a activitatii curente (perioada maxima 7 ani), fie a unor investitii (maxim 25 ani, cu posibilitatea unei perioade de gratie de 6 luni numai pentru acest tip de credit). E important de stiut ca noi luam in calcul incasarile cabinetului, si nu profitul acestuia. Nu este necesar avans decat in anumite cazuri, in functie de valoarea garantiilor si structura creditului. Nu sunt necesare garantii reale pentru credite de pana la 30.000 RON/grup de debitori, ci contract de fideiusiune incheiat intre banca si titularii/asociatii biroului si asigurare de viata a acestora. Pentru valori intre 30.000 RON – 80.000 RON /grup de debitori, garantiile sunt ipoteca mobiliara auto si contract de fideiusiune incheiat intre banca si titularii/asociatii biroului; iar pentru valori peste 80.000 RON /grup de debitori se constituie o ipoteca imobiliara (minim 100% grad de acoperire) si contract de fideiusiune incheiat intre banca si titularii/asociatii biroului. Rambursarea anticipata din surse proprii a acestui credit se poate face fara penalitati.

O alta varianta de finantare poate fi creditul START-UP, pentru birouri ale mediatorilor care nu inregistreaza venituri de cel putin 6 luni. Acesta poate avea ca destinatie finantarea activitatii curente (maxim 10 ani) sau a investitiilor (maxim 25 ani), fiind necesar un avans de 0-30% in functie de valoarea garantiei.

Cererea de creditare primeste raspuns rapid, printr-un flux intern de analiza si decizie optimizat cu cele mai bune practici de-a lungul anilor, iar in fiecare sucursala Libra Internet Bank exista un manager pentru relatii cu clientii profesii liberale, care va poate asista.

Oferta noastra mai cuprinde cardul de debit LIBRA BUSINESS, destinat persoanelor juridice sau persoanelor fizice autorizate, rezidente si nerezidente, aferente categoriilor Profesii Liberale si IMM. Printre avantaje se numara si faptul ca titularul biroului poate defini limite diferite de utilizare pentru fiecare posesor de card in parte. De asemenea, sunt disponibile carduri LIBRA SALARY pentru angajatii biroului sau carduri pentru persoane fizice LIBRA GOLD in RON sau EUR.

Clientii posesori de carduri emise de Libra Internet Bank pot folosi pentru tranzactii cele 41 de ATM-uri ale bancii, precum si cele peste 200 de bancomate ale retelei Euronet din 30 de judete, care aplica aceleasi conditii financiare ca la ATM-urile bancii, in baza parteneriatului initiat anul trecut.

Pachetele de servicii Libra Internet Bank includ si acces fara taxa de activare si fara abonament la cel mai dinamic serviciu Internet Banking de pe piata din Romania, cu comisioane operationale reduse fata de cele de la ghiseele bancii.

MediereNet:    De ce considerati ca serviciul Internet Banking de la Libra este cel mai dinamic de pe piata?
Gina Irimia: Pe noi, pozitionarea ca “banca Internetului” ne obliga. Serviciul Internet Banking este pivotul intregii noastre gandiri inovative, majoritatea serviciilor si produselor noastre au la baza sau sunt corelate cu Internetul sau aplicatii online. Dupa o traditie online de aproape 10 ani si premii obtinute pentru dezvoltari in mediul virtual, la inceputul acestui an am lansat o platforma complet schimbata, modernizata a serviciului Internet Banking, bazata pe o tehnologie de ultima generatie si conceputa de echipele interne de IT ale bancii. Apoi, in perioada februarie – iunie 2013, in parteneriat cu clientii nostri, pe baza sugestiilor lor, am adaugat alte peste 15 functionalitati noi. E o efervescenta care ne stimuleaza si ne place, reusim sa implementam sugestiile clientilor in termen foarte scurt, de la 2 zile la maxim 2 luni. Si nu ne oprim aici. Avem in pregatire alte cateva optiuni pe care le vom adauga, iar in curand vom lansa platforma de mobile banking.

Costurile birourilor de mediatori, dar si ale mediatorilor ca persoane private, pot fi reduse semnificativ prin utilizarea serviciului Internet Banking, pentru care Libra Internet Bank nu percepe nici abonament, nici taxa de activare si acorda o reducere substantiala la comisioanele operationale online fata de cele de la ghiseul bancii. Metoda moderna si comoda de autentificare prin SMS oferita de Libra Internet Bank asigura siguranta optima a operatiunilor, dar si avantajul de a se putea conecta prin orice browser si de a nu depinde de dispozitive de tip token sau alte elemente costisitoare.

Gama actiunilor pe care clientii Libra Internet Bank le pot face singuri online creste cu fiecare saptamana ce trece: de la diversificarea operatiunilor online de cont curent, depozite, schimburi valutare si generare de extrase de cont actualizate in timp real dupa fiecare operatiune, pana la vizualizarea online a graficelor de rambursare a creditelor sau a eventualelor popriri, de la setarea directa a alertelor pentru diverse tipuri de operatiuni sau deschiderea de conturi suplimentare fara deplasare la banca, pana la atasarea de acte justificative pentru plati externe etc.

MediereNet:    Vedeti mediatorii doar ca potentiali clienti sau si ca eventuali colaboratori in viitor?
Gina Irimia: Prioritatea noastra este, in prima faza, sa contribuim la consolidarea birourilor de mediere, la dotarea lor, la dezvoltarea activitatii curente si largirea numarului de angajati, fie prin solutiile de creditare, fie prin bonificarea cu dobanzi speciale la economii sau reducerea costurilor lor bancare prin comisionare speciala prin Internet Banking. In paralel, studiem reglementarile in materie de mediere si cooperare intre mediatori si diverse domenii, inclusiv cel bancar si evaluam perspectivele de colaborare cu acestia.  Foarte probabil, in viitor relatiile dintre banci si mediatori vor deveni mai stranse.

 

Sursa: MediereNet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*